مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1393 ساعت 11:272015-01-26دانش

انتقاد ولایتی از سنت تاریخ نگاری غربی


تاریخ نگاری رسمی حاکم بر غرب وانمود می کند که در هزار سال قرون وسطی در اروپا، همه جهان در تاریکی و جهالت فرو رفته بود و ما سعی داریم تا این انگاره غالب را عوض کنیم.

- جلسه 175 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر دکتر ولایتی در این جلسه گفت: تاریخ نگاری رسمی حاکم بر غرب وانمود می کند که در هزار سال قرون وسطی در اروپا، همه جهان در تاریکی و جهالت فرو رفته بود و ما سعی داریم تا این انگاره غالب را عوض کنیم.

وی افزود: در دوره قرون وسطی که کل غرب و اروپا در سیاهی و تاریکی فرو فته بود، مسلمین مشعلدار علم و فرهنگ بودند و به عنوان مثال در همین دوره در حوزه علم ریاضیات بیش از 1300 دانشمند برجسته تربیت شده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در اواخر دوره قاجار و کل دوره پهلوی با برنامه ریزی استعمارگران، در نظام آموزشی کشور این تفکر غلط ترویج شد که ایرانیان و مسلمین تا پیش از آشنایی با دستاوردهای تمدن غرب، یک قوم بدوی و دور از هرگونه مظاهر علم و تمدن بوده اند، در حالی که مسلمانان تاریخی خلاف این موضوع را اثبات می کند.

دستور بعدی جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، پیگیری موضوع همایش پزشکی در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران بود که حجت الاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد ولایتی از سنت تاریخ نگاری غربی

انتقاد ولایتی از سنت تاریخ نگاری غربی