مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1393 ساعت 22:472015-01-25بين الملل

اندیشکده کارنگی: نقش ایران در ثبات منطقه حیاتی تر از آن است که بتوان نادیده گرفت


یک اندیشکده آمریکایی با بر شمردن مضرات وضع تحریم های احتمالی بیشتر علیه ایران، نقش تهران برای ثبات منطقه را بسیار حیاتی دانسته است.

- "، امروزه کشورهای چین، روسیه و حتی بسیاری از متحدان اروپایی این دو کشور معتقدند که نقش ایران در ثبات منطقه بسیار حیاتی تر از آن است که بتوان آن را نادیده گرفت.

این مطلب را روز شنبه، کریم سجادپور، تحلیل گر مسائل ایران در اندیشکده کارنگی نوشته است.

سجادپور در این یادداشت به اثرات مخرب وضع تحریم های ضدایرانی در شرایط فعلی پرداخته و می نویسد: تحریم های آمریکا می تواند اتحاد میان متحدان واشنگتن در مذاکرات هسته ای را بر هم بزند.

وی در ادامه با رد این ادعا که وضع تحریم های بیشتر ایران را به دادن امتیازهای بیشتر در مذاکرات ترغیب می کند نوشت این اقدام تهران را به آغاز دوباره فعالیت های هسته ای ترغیب خواهد کرد.

نویسنده در بخش دیگری از این یادداشت به اثرات تحریم ها بر اقتصاد ایران اشاره کرده اما می افزاید مشخص نیست که در صورت شکست دیپلماسی با ایران، سایر کشورها تمایلی به ادامه همکاری با آمریکا برای ادامه فشارها بر ایران داشته باشند.

در ادامه گزارش اندیشکده کارنگی آمده است: امروزه چین، روسیه و بسیاری از متحدان اروپایی معتقدند که نقش ایران برای ثبات منطقه حیاتی تر از آن است که نادیده گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندیشکده کارنگی: نقش ایران در ثبات منطقه حیاتی تر از آن است که بتوان نادیده گرفت

اندیشکده کارنگی: نقش ایران در ثبات منطقه حیاتی تر از آن است که بتوان نادیده گرفت