مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1393 ساعت 22:172015-01-25اجتماعي

موفقیت بی سابقه منجمان ایرانی در نقشه برداری از حباب پیرامون خورشید


منجمان پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش های بنیادی با استفاده از تلسکوپ «آیزاک نیوتن» در جزیره «لاپالما»، نیم کره شمالی آسمان را در مدت سه سال مورد بررسی قرار داده و به یافته های بی سابقه ای در مرزهای دانش نجوم دست یافته اند که نتایج آن در معتبرترین مجلات نجوم جهان منتشر شده است.

- منجمان پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش های بنیادی با استفاده از تلسکوپ آیزاک نیوتن در جزیره لاپالما ، نیم کره شمالی آسمان را در مدت سه سال مورد بررسی قرار داده و به یافته های بی سابقه ای در مرزهای دانش نجوم دست یافته اند که نتایج آن در معتبرترین مجلات نجوم جهان منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علمی ایسنا، این مطالعه برای اولین بار نقشه ای از مواد آلی موجود در حباب داغ پیرامون خورشید و صدها همسایه درخشان آن در کهکشان راه شیری تهیه شده است.

این که همه ما در درون یک حباب فوق العاده داغ زندگی می کنیم مطمئنا برای اکثر مردم دور از باور است اما واقعیت این است که حبابی به وسعت هزاران تریلیون کیلومتر خورشید و صدها ستاره اطراف آن را در بر گرفته.

این حباب که در صفحه کهکشانی حدود 100 پارسک (سه هزار تریلیون کیلومتر) است در جهت عمود بر صفحه کهکشانی تا هزاران پارسک گسترش یافته و ساختاری مشابه یک دودکش عظیم را شکل داده است! چگالی گاز درون این حباب بسیار کمتر از چگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت بی سابقه منجمان ایرانی در نقشه برداری از حباب پیرامون خورشید

موفقیت بی سابقه منجمان ایرانی در نقشه برداری از حباب پیرامون خورشید