مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1393 ساعت 10:572015-01-25بين الملل

«مطالعه ای درباره نظرهای فلسفی ابن سینا و ملاصدرای شیرازی» منتشر شد


کتاب مطالعه ای درباره نظرهای فلسفی ابن سینا و ملاصدرای شیرازی با مشارکت آکادمی علوم تونس (بیت الحکمه) و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، کتاب مطالعه ای درباره نظرهای فلسفی ابن سینا و ملاصدرای شیرازی که شامل مقاله هایی از استادان کشورهایی چون ایران، تونس، عراق، مصر، فرانسه و آلمان است با مشارکت آکادمی علوم تونس (بیت الحکمه) و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در 520 صفحه منتشر شد.

این کتاب که به کوشش مقداد عرفه منسیه منتشر شده، دارای دو بخش عربی و لاتین (انگلیسی و فرانسوی) است که در آن تلاش بر این بوده است که فلسفه اسلامی به عنوان سنت اندیشه ای پویا در عالم معاصر و در مواجهه با نحله های دیگر فلسفی در سطح جهان اسلام و دنیا مورد بحث قرار گیرد.

نخستین مقاله این کتاب به قلم هشام جیعط متفکر و اندیشمند معاصر عرب نگاشته شده است که به بررسی جایگاه فلسفه اسلامی در بستر تفکر انسان می پردازد.

در کنار آن مقولاتی از قبیل فلسفه ابن سینا و رابطه آن با سنت فکری معتزله، و وحدانیت واجب الوجود در فلسفه ابن سینا، و همچنین بررسی تطبیقی فلسفه سینوی با تفکر صوفی مورد بحث و بررسی پژوهشگران قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مطالعه ای درباره نظرهای فلسفی ابن سینا و ملاصدرای شیرازی» منتشر شد

«مطالعه ای درباره نظرهای فلسفی ابن سینا و ملاصدرای شیرازی» منتشر شد