مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1393 ساعت 10:022015-01-04اقتصادي

اجرای طرح لایروبی (NES ) در مخازن نفت خام پالایشگاه اصفهان


متخصصان شرکت پالایش نفت اصفهان با بهره گیری از روش لایروبی (NES ) در مخازن نفت خام پالایشگاه یک و نیم میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی بدست آورند.

رییس نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان امروز با بیان اینکه طرح لایروبی(NES ) نخستین بار در این شرکت طراحی و اجرا شد گفت : در این روش نیازی به خارج کردن مخازن از سرویس فعالیت کاری نیست و می توان حین فعالیت مخازن به طور کامل لجن های نفتی موجود را در نفت خام حل کرده و همراه با خوراک واحدهای عملیاتی مورد استفاده قرار داد.

ناصر خیری نصب نازل بر روی مخازن در حال فعالیت ، ارزان و در دسترس بودن و حفظ و نگهداشت تجهیزات و سرمایه در شرکت را از مزیتهای روش (NES ) برشمرد و افزود : در این روش بروی دو تا پنج نازل و دریچه های اطراف مخازن با ظرفیت 300 هزار بشکه نفت خام نصب می شود و پس از عملیات مکش ، دهش و چرخش سیال لجن های کف مخزن پاکسازی میشود.

وی برطرف سازی کامل انبارش و امحاء لجن های کف مخازن و کمک به حفظ محیط زیست را از دیگر مزایای روش ان ای اس برشمرد و گفت : در این روش پس از رسیدن ضخامت لجن به 10 سانتی متر نازلها بر روی مخازن به مدت پنج تا 20 روز نصب می شوند.

پیش از این لایروبی کف مخازن نفتی با ورود نیروی انسانی به مخازن در سخت ترین شرایط انجام میشد که با استفاده از این روش بکارگیری نیروی انسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح لایروبی (NES ) در مخازن نفت خام پالایشگاه اصفهان

اجرای طرح لایروبی (NES ) در مخازن نفت خام پالایشگاه اصفهان