مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 دی 1393 ساعت 17:522014-12-30اقتصادي

ضرورت راه اندازی موسسه های اعتبارسنجی برای توسعه ابزارهای مالی


مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در حوزه بازار سرمایه گفت: اکنون زمان آن فرارسیده است که موسسه های اعتبارسنجی و رتبه بندی اوراق بهادار برای توسعه ابزارهای مالی راه اندازی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی صالح آبادی، در همایش مدیریت ریسک و مهندسی مالی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران یکی از ضرورت های شناخت مفهومی مهندسی مالی در بازارهای سرمایه را آشنایی با نقش ابزارها و خدمات مورد استفاده آن ذکر کرد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران" با اعلام این مطلب که شکل گیری و توسعه ابزارهای مالی ضرورت توسعه اقتصادی است اضافه کرد: بدون پذیرش و مدیریت ریسک، رشد اقتصادی محقق نخواهد شد چرا که عدم وجود ریسک موجب از دست رفتن انگیزه ها شده و کارایی اقتصادی را نیز به مخاطره می اندازد.

ریسک بیش از حد یا پذیرش متهورانه ریسک نیز می تواند با ایجاد شوک ، رشد اقتصادی را کاهش دهد.

صالح آبادی سه هدف اصلی مهندسی مالی در رفع نیازها و مسائل بازار را تامین مالی، پوشش ریسک و سفته بازی دانست و گفت : در مبانی اسلامی هدف از ایجاد ابزارهای مالی سفته بازی نیست بلکه تامین مالی و پوشش ریسک برای ما اولویت دارد.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در حوزه بازار سرمایه افزود: همانند کسب و کارهای تولیدی که حیات و موفقیت آنها در گرو تولیدات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت راه اندازی موسسه های اعتبارسنجی برای توسعه ابزارهای مالی

ضرورت راه اندازی موسسه های اعتبارسنجی برای توسعه ابزارهای مالی