مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 14:322014-12-22بين الملل

دیده بان حقوق بشر از اقدامات صلحبانان سازمان ملل در آفریقای مرکزی انتقاد کرد


دیده بان حقوق بشر روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد همدستی صلحبانان سازمان ملل متحد با دولت جمهوری آفریقای مرکزی در خودداری از تخلیه صدها تن از مسلمان از این کشور جنگ زده، ناقض حقوق بین الملل است.

لوییس موجه(Lewis Mudge)، محقق آفریقایی دیده بان حقوق بشر در این گزارش تاکید کرد : صلحبانان سازمان ملل نباید بخشی از سیاست دولت جمهوری آفریقای مرکزی باشند که حقوق مسلمانان را نقض می کند و آنهارا در شرایط مرگبار قرار می دهد.

وی افزود جلوگیری از خروج افراد از کشور به منظور پناهندگی در یک کشور دیگر، غیر قانونی است و در بعضی از مواقع صلحبانان سازمان ملل به منظور جلوگیری از فرار مسلمانان به زور متوسل می شوند.

دیده بان حقوق بشر همچنین، ناتوانی صلحبانان سازمان ملل را در انجام اقدامات کافی به منظور کمک به مسلمانان محکوم کرد.

در گزارش این گروه آمده است: واکنش بشردوستانه سازمان ملل دراین زمینه ناکافی بوده است و دولت انتقالی باید به منظور کمک به مسلمانانی که مایل هستند جمهوری آفریقای مرکزی را ترک کنند به همکاری خود با مقامات سازمان ملل ادامه دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، از زمانی که شبه نظامیان سلکا، فرانسوا بوزیزه، رییس جمهور آفریقای مرکزی را از قدرت برکنار کردند، این کشور از اوایل سال 2013 میلادی وارد بحران شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیده بان حقوق بشر از اقدامات صلحبانان سازمان ملل در آفریقای مرکزی انتقاد کرد

دیده بان حقوق بشر از اقدامات صلحبانان سازمان ملل در آفریقای مرکزی انتقاد کرد