مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 13:572014-12-22بين الملل

حذف ملا عمر از لیست سیاه آمریکا


دولت آمریکا اعلام کرد، نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از دوم ژانویه دیگر ملا عمر، رهبر طالبان و سایر رهبران طالبان را مورد هدف قرار نخواهند داد مگر اینکه نیروهای طالبان تهدیدی مستقیم علیه آمریکا شمرده شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه داون، دریادار جان کربی، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: عضو بودن در طالبان به این معنی نیست که آمریکا عملیاتی را علیه کسی تنها به این دلیل انجام دهد.

اما وی همچنین با اشاره به تفاوت های طالبان غیرنظامی و نظامی متذکر شد آنهایی که به مبارزه ادامه دهند جان سالم به در نخواهند برد.

کربی در ادامه اظهاراتش افزود: اما اگر یکی از اعضای طالبان حمله ای علیه ما یا شرکای افغان ما انجام دهد، با این حرکت مسئول اقدامات و واکنش های نیروهای آمریکایی خواهد بود.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا نیز در کنفرانس خبری سالانه خود در روز جمعه، به مردم آمریکا نسبت به اجرای تعهد خود مبنی بر پایان جنگ در افغانستان اطمینان داد.

وی در کنفرانس خبری خود در این باره گفت: کمتر از دو هفته دیگر، پس از بیش از 13 سال ماموریت ما در افغانستان پایان می یابد.

با این حال اوباما نیروهای باقی مانده در افغانستان را موظف کرده است تا در صورت بروز تمدید مستقیم از جانب نیروهای طالبان علیه خود با آن ها مبارزه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ملا عمر از لیست سیاه آمریکا

حذف ملا عمر از لیست سیاه آمریکا