مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 13:022014-12-22اقتصادي

معاون جهاد کشاورزی اردبیل: تولید نژاد ترکیبی بز شیری کلید خورد


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پروژه تولید نژاد ترکیبی بز شیری در مزارع بسته و نیمه آغاز شده و کلید خورد.

- " از اردبیل، بهلول تکلوی عصر امروز در جریان بازدید از این پروژه اظهار کرد: در اجرای این پروژه با بهره گیری از شیوه های نوین پرورش بز و به کارگیری مدیریت پرورش متناسب با شرایط اقلیمی و اکوسیستم منطقه خلخال زمینه اجرای پروژه تولید نژاد ترکیبی بز شیری فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با بهره گیری از بزهای دارای ظرفیت ژنتیکی تولید شیر بالا شاهد ارتقا تولیدات و محصولات واحدهای پرورش بز در مناطق مستعد استان و همچنین ارتقا در آمد پرورش دهندگان باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در اجرای پروژه تولید نژاد ترکیبی بز شیری از اسپرم بزهای نژاد شیری خارجی سانن و آلپاین به عنوان پایه پدری و از بز بومی خلخالی به عنوان پایه مادری استفاده شده است.

تکلوی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اجرای این پروژه سبب ارتقا تولید شیر در واحدهای پرورش بز و نیز ارتقا درآمد پرورش دهندگان می شود.

وی بیان کرد: هم اکنون این پروژه به همت کارشناسان مدیریت امور دام این معاونت به ظرفیت 500 رأس در بخش هشتجین شهرستان خلخال در مرحله اجراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون جهاد کشاورزی اردبیل: تولید نژاد ترکیبی بز شیری کلید خورد

معاون جهاد کشاورزی اردبیل: تولید نژاد ترکیبی بز شیری کلید خورد