مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 10:222014-12-22سياسي

منزلت سیدالشهدا ازمنظر آیات قرآن/امام حسین از مصادیق آیات تطهیر و مودت


نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به قدر و منزلت سیدالشهدا از منظر آیات قرآن، امام حسین(ع) را از مصادیق آیات تطهیر و مودت دانست.

- حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در گفتگو با خبرنگار مهر به مباحثی تحت عنوان شخصیت امام حسین(ع) در قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: در آیات قرآن واژه هایی بکار رفته است که بدون تردید امام حسین(ع) یکی از مصادیق آنها بشمار می آید.

وی عنوان کرد: در آیه تطهیر "انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا" یعنی خداوند اراده کرده است پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و شما را کاملا پاک سازد که امام حسین (ع) یکی از مصادیق اهل بیت بشمار می آید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد بیان داشت: در آیه مودت "قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی" یعنی ای پیامبر به مردم بگو من هیچ پاداشی از شما برای رسالتم درخواست نمی کنم جز دوست داشتن نزدیکانم که در این زمینه شیعه و سنی اتفاق نظر دارند که منظور از ذی القربی حضرت فاطمه (س)، امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) هستند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه در میان مفسران چهار معنا برای ذی القربی شمرده شده است افزود: در احتمال اول منظور از ذی القربی تمام اقربا و نزدیکان پیامبر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منزلت سیدالشهدا ازمنظر آیات قرآن/امام حسین از مصادیق آیات تطهیر و مودت

منزلت سیدالشهدا ازمنظر آیات قرآن/امام حسین از مصادیق آیات تطهیر و مودت