مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 07:322014-12-22بين الملل

افشای اسناد محرمانه دیگری از سیا


" ظاهر ژولیده و شلخته نداشته باشید و قبل از سفر پول نقد خرج نکنید"، این دو مورد از توصیه هایی است که طبق تازه ترین افشاگری های پایگاه اینترنتی ویکی لیکس، سیا به جاسوسان و ماموران مخفی خود برای عبور از مرز کشورهای هدف گوشزد می کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دو سند محرمانه سازمان جاسوسی آمریکا که پایگاه اینترنتی ویکیلیکس منتشر کرده است، متعلق به سال های 2011 و 2012 و جزو اسناد "NOFORN" طبقه بندی شده بودند که هیچ یک از مسئولان یا ماموران سیا اجازه ندارد آنها را حتی با کشورهای دوست و متحد آمریکا در میان بگذارد.

این اسناد شامل یک رشته توصیه ها به ماموران مخفی و جاسوسان سیا برای عبور موفق از مرزها و مواجه نشدن با بازرسی های عمیق و کنترل های جدی در فرودگاهها و ایستگاههای مرزی کشورهاست.

برخی از این توصیه ها کاملا بدیهی هستند: جاسوسان و ماموران مخفی باید قبل از پرواز از خرید حتی یک بلیط یک طرفه با پول نقد خودداری کنند.

اما یکی دیگر از توصیه های سیا به جاسوسان خود که منطقی تر به نظر می رسد این است که وقتی با گذرنامه دیپلماتیک سفر می کنند، مراقب باشند ظاهر ژولیده و شلخته نداشته باشند.

سیا به جاسوسان خود تذکر داده است، پیوسته ظاهر خود را با فعالیتی که ظاهرا انجام می دهند، تطبیق دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای اسناد محرمانه دیگری از سیا

افشای اسناد محرمانه دیگری از سیا