مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 07:272014-12-22پزشكي

فارس گزارش می دهد سایه تلخ کمبود آب شیرین بر زمین


کردستان با وجود چشمه ها، قنات ها، رودها و آب های زیرزمینی متاسفانه امروز آینده را در تهدید بزرگترین دشمن رفاه مردمش می بیند، دشمنی به نام کمبود آب شیرین.

- " از کامیاران، آب زیربنای سلامتی و مایه حیات انسان است، وجود آب به طور مستمر و بدون هیچ تلاشی در خدمت انسان موجب شده به این نعمت ارزشمند به چشم حقیر بنگریم و در صرفه جویی در این مایع حیات بخش کوتاهی کنیم.

در حال حاضر بیش از 40 درصد از مردم دنیا از آب آشامیدنی سالم محروم هستند و 25 کشور جهان با کمبود آب مواجه هستند، طبق آخرین برآوردها، 80 درصد بیماری های جهان که مردم از آن رنج می برند به طور مستقیم ناشی از استفاده از آب های ناسالم و آلوده و یا ناکافی بودن این مایع حیات است.

همین امر موجب شده سالانه بیش از 2 میلیون جان شیرین به دلیل نداشتن آب، تلخ جان دهند، این آمار یعنی روزانه جان دادن بیش از 30 هزار انسان بی گناه که متأسفانه با توجه به کاهش سطح آب های زیرزمینی در سطح جهان، این آمار روز به روز رو به افزایش است.

با وجود آنکه بیش از 75 درصد سطح زمین را آب فرا گرفته است، تنها پنج درصد آن قابل شرب است و مابقی کل آب های موجود در جهان به دلیل شوری غیر قابل مصرف هستند.

کردستان و به تبع آن شهرستان کامیاران با وجود چشمه ها، قنات ها، رودها و آب های زیرزمینی متاسفانه امروزه، آینده را در تهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد سایه تلخ کمبود آب شیرین بر زمین

فارس گزارش می دهد سایه تلخ کمبود آب شیرین بر زمین