مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 05:222014-12-22سياسي

ایران در بهره برداری از علم جایگاه مطلوبی ندارد


ایران در بهره برداری از علم جایگاه مطلوبی در دنیا ندارد و باید همان گونه که در تولید علم دارای جایگاه مطلوبی هستیم، - در استفاده از آن نیز اهتمام ویژه داشته باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علمی ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری، دکتر شایان شامحمدی، در آیین اختتامیه ششمین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری و تجلیل از پژوهشگران برتر استان، اظهار کرد: بر اساس آمارهای جهانی، ایران در تولید علم رتبه اول منطقه و 17 جهان را دارد، اما در بهره برداری و استفاده از علم جایگاه بالایی ندارد.

وی با بیان اینکه تولید صرف مقاله، به معنای پژوهشگری نیست، افزود: بر اساس شاخصه پژوهشگری، ایران از بین 125 کشور در جایگاه 95 قرار دارد، حال آن که بر اساس همین شاخصه کشورهایی نظیر ترکیه در رتبه 15، عربستان 50 و مصر 65 قرار دارند.

شامحمدی با اشاره به ارتقای دانشگاه شهرکرد از رتبه 70 به رتبه 30 خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود 700 محقق در استان فعال هستند که حدود 300 نفر از آنان از پژوهشگران دانشگاه شهرکرد هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: 40 پژوهشگر برگزیده استان با در نظر گرفتن معیاری که بر اساس آن داشتن امتیاز 35 برای دانشگاه شهرکرد، 25 برای دانشگاه علوم پزشکی و 15 برای سایر ادارات و دستگاه های استان، انتخاب شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در بهره برداری از علم جایگاه مطلوبی ندارد

ایران در بهره برداری از علم جایگاه مطلوبی ندارد