مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 04:472014-12-22اقتصادي

ملیله سازی هنر ایرانی که بنام تایلنددر ویترین هابفروش می رسد


ملیله سازی هنر قدیمی ایرانی است که به علت غفلت مسوولان و متولیان امر در حال نابودی است و تاکنون برای حفظ این رشته زیبای صنایع دستی اقدام عملی صورت نگرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، ملیله سازی یکی از رشته های صنایع دستی است که بیش تر جنبه کاربردی دارد و در روی اشیاء استفاده می شود و به علت ظرافت و زیبایی، بیش تر جنبه تزیینی دارد.

تبریز، زنجان و اصفهان خواستگاه ملیله سازی در کشور هستند و بر اساس اظهارات هنرمندان این رشته قدمت این رشته صنایع دستی به قبل از دوره ساسانیان بر می گردد.

بر اساس این گزارش، ملیله سازی روی طلا، نقره و همچنین روی مس کار می شود، زیبایی و ظرافت ملیله سازی باعث رغبت کشورهای اروپایی شده است و توریست های زیادی راغب خرید ملیله سازی هستند.

حدود 10 سال گذشته ملیله سازی توسط اداره کل صنایع دستی به هنرجویان علاقه مند به این رشته آموزش داده می شد، اما متاسفانه طی سال های اخیر هیچ گونه اقدامی برای حفظ این هنر و آموزش آن انجام نشده است.

این رشته صنایع دستی در فنی و حرفه ای استان نیز آموزش داده می شود که آموزش های آنها در سطح ابتدایی است.

رشته ملیله سازی تبریز تاکنون تنها با تلاش هنرمندان ادامه حیات داده استیکی از هنرمندان پیشکسوت ملیله سازی تبریزی در گفتگو با خبرنگار مهر علت نابودی این رشته صنایع دستی را عدم شناخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملیله سازی هنر ایرانی که بنام تایلنددر ویترین هابفروش می رسد

ملیله سازی هنر ایرانی که بنام تایلنددر ویترین هابفروش می رسد