مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 01:522014-12-21اقتصادي

کاهش درآمدهای نفتی الجزایر/ چین همچنان اولین صادرکننده به این کشور


طبق اعلام منابع رسمی الجزایر، درآمدهای بخش نفت و گاز این کشور در سال جاری کاهش یافت و چین جایگاه خود را به عنوان اولین صادرکننده کالا به الجزایر حفظ کرد.

فرانسه در سال دو هزار و چهارده نیز موفق نشد جایگاه خود را به عنوان اولین صادرکننده کالا به الجزایر که سال گذشته چین برای اولین بار از فرانسه ربود، دوباره به دست آورد.

طبق آمار و ارقامی که اداره گمرکات الجزایر روز یکشنبه در خصوص حجم تجارت خارجی این کشور منتشر کرد، چین با صادر کردن هفت میلیارد و چهارصد و چهل میلیون دلار کالا به الجزایر در سال 2014 رتبه اول خود را حفظ کرد و پس از آن فرانسه با پنج میلیارد و هشتصد و نود میلیون دلار در جایگاه دوم قرار گرفت.

اسپانیا با چهار میلیارد و ششصد میلیون دلار ، ایتالیا با چهار میلیارد و پانصد و چهل میلیون دلار و آلمان با سه میلیارد و چهارصد و چهل میلیون دلار در رده های بعدی قرار گرفتند.

فرانسه از سال 2013 تلاش می کند در زمینه صادرات کالا به الجزایر جایگاهی را که نزدیک به نیم قرن در اختیار داشت، از چین پس بگیرد.

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، چندی پیش تاکید کرد فرانسه مایل است همچنان اولین شریک تجاری الجزایر باقی بماند، الجزایر برای فرانسه فقط یک بازار نیست بلکه یک شریک خوب و معتبر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش درآمدهای نفتی الجزایر/ چین همچنان اولین صادرکننده به این کشور

کاهش درآمدهای نفتی الجزایر/ چین همچنان اولین صادرکننده به این کشور