مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1393 ساعت 06:172014-12-21اقتصادي

گزارش مکتوب .... توانمندیهای بزرگترین منطقه آزاد کشور برای سرمایه گذاری


صنعتی ماکو بعنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور مان در مساحتی بیش از 500 هزار هکتار، بعنوان هفتمین منطقه آزاد تجاری و اقتصادی کشور پس از مناطق آزاد کیش ، قشم ، چابهار، انزلی ، ارس ، اروند راه اندازی شده است.

این منطقه مرزی با برخورداری از ظرفیتهای اقتصادی قابل توجه و امکانات زیربنایی مناسب و حاکمیت مجموعه ای قوانین و مقررات ویژه حمایتی، فرصت قابل توجهی را پیش روی سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی ماکو علاوه بر هم مرزی با ترکیه و نخجوان، همجوار با ارمنستان و منطقه قفقاز بوده و گلوگاه کریدور زمینی شمال و جنوب ( رقیب کانال سوئز در خشکی) و نقطه اتصال آسیا و اروپا است و با توجه به اهمیت مواصلاتی استراتژیکی قفقاز برای ایران، انجام عمده مبادلات و آمد و شدهای تجاری و سیاسی بین ایران و روسیه و اروپا از این محور است.

نماینده مردم ماکو ، چالدران ، شوط و پلدشت می گوید : بخشهای تجاری ، صنعتی ، گردشگری ، فرودگاهی ، خدماتی و اداری و حمل و نقل از بخشهای مهم منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو است.

علیپور افزود : با وجود این منطقه آزاد ، تسهیلات ویژه ای در زمینه صادرات ، واردات ، جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال سریع فنآوری روز دنیا به کشور ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مکتوب .... توانمندیهای بزرگترین منطقه آزاد کشور برای سرمایه گذاری

گزارش مکتوب .... توانمندیهای بزرگترین منطقه آزاد کشور برای سرمایه گذاری