مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1393 ساعت 05:172014-12-21پزشكي

بی تاثیر بودن خشونت بازی ها روی جوانان


تحقیق فرگوسن و اولسون با این باور عمومی در تضاد است که بازی های ویدئویی خشن، پرخاشگری قشر جوان را افزایش می دهد.

محققان هیچ رابطه ای بین خشونت در بازی های ویدئویی و ارتکاب اعمال خشونتگرا در جوان ها نیافتند - آیا بازی های ویدئویی خشونت باری مثل Mortal Kombat، Halo و GTA قادرند جوانانی که مبتلا به افسردگی یا اختلال کمبود توجه هستند را به سمت خشونت سوق بدهند؟به گزارش سایت قطره و به نقل ازجام جم، آن طور که کریستوفر فرگوسن، عضو هیئت علمی دانشگاه استتسون و شریل اولسون، محقق مستقل امریکایی در تحقیق منتشره به سال 2013 در ژورنال جوان و نوجوان اسپرینگر منتشر کرده اند، جواب منفیست.

اتفاقا برعکس!پرداختن به بازی های خشن تا حدی از حالت عصبی و رفتارهای پرخاشگرانه ی نوجوانان دچار کمبود توجه کاسته و آن ها را آرام می کند.

فرگوسن و اولسون تحقیق خود را روی 377 بچه ی آمریکایی، با میانگین سنی 13 سال و از گروه های قومی مختلفی انجام دادند که هرکدام به نحوی علائم کمبود توجه حاد یا افسردگی داشتند.

بچه های مورد تحقیق عضوی از پروژه ای عظیم بودند که دولت برای بررسی تاثیر خشونت بازی های رایانه ای روی قشر جوان صورت داده است.

از آن جایی که بحث بر سر موثر بودن یا نبودن بازی های رایانه ای در ترویج خشونت، مخصوصا برای کسانی که پیش زمینه ی لازم دارند هنوز داغ است، این تحقیق از اهمیت بسزایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی تاثیر بودن خشونت بازی ها روی جوانان

بی تاثیر بودن خشونت بازی ها روی جوانان