مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1393 ساعت 21:572014-12-20بين الملل

فارین پالیسی: سیاست نفتی عربستان تنها یک هدف دارد؛ تضعیف ایران


یک پایگاه آمریکایی در گزارشی درباره کاهش شدید بهای نفت در بازارهای جهانی، تضعیف ایران را علت تلاش ها و اقدامات ریاض در پایین نگهداشتن قیمت نفت ارزیابی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل در گزارشی تحت عنوان چرا سعودی ها عمدا بازارهای جهانی را هدف قرار داده اند؟ در پاسخ سوال مطرح شده می نویسد: دلیل ساده این موضوع (تلاش برای کاهش شدید قیمت نفت) تضعیف تهران است .

فارین پالیسی در گزارش خود با بیان اینکه عربستان سعودی در راستای رقابت منطقه ای با ایران همواره از اهرم نفت استفاده کرده است، می نویسد: بازارهای نفت، از مهمترین حوزه های رقابت و کشمکش سعودی-ایرانی برای تسلط و غالب شدن بر امور خلیج فارس باقی مانده است .

این پایگاه در ادامه با ذکر مثال ذکر می کند: در نوامبر 2006 "نوال عبید" مشاور امنیتی بندر بن سلطان (سفیر وقت عربستان سعودی در آمریکا و وزیر سابق اطلاعات سعودی) در سرمقاله ای برای واشنگتن پست ذکر می کند که "اگر عربستان سعودی تولید نفت را افزایش داده و بهای آن را به نصف (میزان کنونی) کاهش دهد، این موضوع برای ایران ویرانگر خواهد بود" .

فارین پالیسی در پایان هدف ریاض از دست اندازی عمدی در بازارهای جهانی نفت و پایین نگهداشتن بهای آن را تضعیف اقتصاد ایران و ایجاد نارضایتی مردمی در این کشور تحلیل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارین پالیسی: سیاست نفتی عربستان تنها یک هدف دارد؛ تضعیف ایران

فارین پالیسی: سیاست نفتی عربستان تنها یک هدف دارد؛ تضعیف ایران