مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1393 ساعت 20:522014-12-20سياسي

بخشهای مختلف مغز با سرعت های متفاوت پیر می شوند


دانشمندان دانشگاه کمبریج دریاقته اند که بخش های مختلف مغز با سرعت های متفاوت پیر می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی ایسنا، این تحقیقات توضیح می دهد که چرا افراد مسن تر برخی از عملکردهای خود را زودتر از سایر توانایی ها از دست می دهند.

به گفته دانشمندان واحد علوم مغزی و شناختی شورای تحقیقات پزشکی دانشگاه کمبریج، برای مثال آنها ممکن است توانایی پرداخت قبوض را خیلی سریعتر از قابلیت انجام همزمان چند کار از دست بدهند.

این امر بدان دلیل است که بخش مغزی مسوول حل مشکلات که به فرد اجازه درک قبوض، برنامه ریزی برای خرید یا تصمیم گیری را می دهد، سریعتر از بخش مسوول انجام همزمان چند کار رو به زوال می گذارد.

همچنین افراد در زمان های متفاوت این قابلیت ها را از دست می دهند زیرا بخشهایی از مغز افراد با سرعت متفاوتی نسبت به دیگران پیر می شود.

این یافته ها ایده قدیمی را که بر اساس آن با پیرتر شدن انسان، این گونه توانایی ها با سرعت یکسانت تحلیل می روند به چالش می کشد.

به گفته دانشمندان، اهمیت این پژوهش بیشتر از آن جهت است که گفته می شود افراد در کشورهای صنعتی بیشتر زندگی کرده و از این رو جمعیت سالمندان افزایش می یابد.

مهارت هایی مانند درک قبوض جدید برق و آب یا برنامه ریزی برای خرید به توانایی های شناختی نسبتا سطح بالایی موسوم به کارکردهای اجرایی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشهای مختلف مغز با سرعت های متفاوت پیر می شوند

بخشهای مختلف مغز با سرعت های متفاوت پیر می شوند