مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1393 ساعت 12:072014-12-20سياسي

به مناسبت هفته پژوهش صورت گرفت برگزاری همایش قزوین پژوهی در دانشگاه آزاد تاکستان


به مناسبت هفته پژوهش همایش جستارهای علمی ـ فرهنگی قزوین پژوهی در واحد تاکستان برگزار شد.

- " از قزوین، سومین نشست از سلسله همایش جستارهای علمی ـ فرهنگی قزوین پژوهی با محوریت تپه های تات یک و دو که در فضای آموزشی واحد قرار دارند، با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ظهر امروز در دانشگاه آزاد تاکستان برگزار شد.

در این همایش محمدعلی حضرتی ها، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان قزوین، فاضلی رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان تاکستان، اعضای شورای اسلامی شهر تاکستان و جمعی از اساتید و دانشجویان واحد حضور داشتند.

در این نشست محمد بهرام زاده رییس واحد که سرپرستی عملیات باستان شناسی محوطه دانشگاه را نیز به عهده دارد، درباره این کاوش اظهار کرد: با کاوش های باستان شناختی روی دو تپه تات یک و تات دو آثار قابل توجهی از استقرار جوامع انسانی پیش از تاریخ و همچنین آثاری از فعالیت های صنعتی از دوره تاریخی به دست آمد.

وی افزود: تپه تات یک معرف فرهنگ هزاره اول و دوم پیش از میلاد بوده و آثاری از دیواره های خشتی و چینه ای و فضاهای مسکونی از این دوره به دست آمده است.

این مسئول ادامه داد: از این تپه ها عمدتا تکه های شکسته ظروف سفالین مربوط به عصر آهن، معروف به سفال خاکستری به دست آمده که از استقراری کوتاه مدت از جوامع ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به مناسبت هفته پژوهش صورت گرفت برگزاری همایش قزوین پژوهی در دانشگاه آزاد تاکستان

به مناسبت هفته پژوهش صورت گرفت برگزاری همایش قزوین پژوهی در دانشگاه آزاد تاکستان