مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1393 ساعت 08:172014-12-20اقتصادي

تقریبا همه بانک ها از تعهد نرخ سود عدول کردند/ برخورد جدی با بانک های مختلف


مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی با اشاره به عدم رعایت نرخ سود سپرده در همه بانک ها، از بکارگیری سه ابزار نظارتی و حاکمیتی بانک مرکزی برای برخورد با بانک های متخلف خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی "خبرگزاری دانشجو"" به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، نرخ سود سپرده های بانکی در سال 1392 پس از توافق بانکهای دولتی و خصوصی تعیین شد و شورای پول و اعتبار نیز این توافق را تنفیذ کرد، اما بر اساس گزارش حوزه نظارتی بانک مرکزی، برخی بانکها از این مصوبه تخطی نموده و به نوعی مخل نظم و انضباط سیستم بانکی شده اند.

بر همین مبنا، گفتگویی با امیرحسین امین آزاد مدیر کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی صورت گرفته است که در ادامه از نظر می گذرانید.

تفاوت نرخ سود سپرده ها در بانکداری ربوی و بانکداری اسلامی چیست؟ نرخ سود سپرده ها در بانکداری اسلامی با بانکداری ربوی یک تفاوت اساسی دارد، به این صورت که در بانکداری ربوی نرخ سود از پیش، تحت عنوان نرخ بهره تعیین می شود و بانک بهره ای را به سپرده گذاران بابت سپرده هایشان اعطا و از طرف دیگر، از وام گیرندگان نیز بهره ای دریافت می کند.

در بانکداری اسلامی؛ بانک، سپرده های مدت دار را به عنوان واسطه گر و در قالب عقد وکالت دریافت و این سپرده ها را به کسانی که نیازمند این وجوه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقریبا همه بانک ها از تعهد نرخ سود عدول کردند/ برخورد جدی با بانک های مختلف

تقریبا همه بانک ها از تعهد نرخ سود عدول کردند/ برخورد جدی با بانک های مختلف