مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1393 ساعت 05:222014-12-20اجتماعي

رییس حفاظت محیط زیست پیرانشهر خبر داد کاشت 50 نوع بدر بلوط در مدارس پیرانشهر


رییس حفاظت محیط زیست پیرانشهر گفت: با همکاری اداره آموزش و پرورش و محیط زیست شهرستان پیرانشهر 50 نوع بذر بلوط در مدارس این شهرستا توسط دانش آموزان کاشته، - فاروق سلیمانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه درخت بلوط نقش به سزایی در محیط زیست انسانها دارد در بیشتر مدارس این شهرستان توسط دانش آموزان 50 نوع بذر بلوط کاشته، مراقبت و رشد داده می شود.

وی افزود: تا کنون بذر درخت بلوط در مدارس شبانه روزی محمد رسول الله، روستای پسوه، روستای کهنه لاهیجان و فاطمیه (س) توسط دانش آموزان کاشته شده است.

رییس حفاظت محیط زیست پیرانشهر هدف از کاشت درخت بلوط را حفظ و احیای گونه بلوط ایرانی عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه شهرستان های سردشت، پیرانشهر و مهاباد در مسیر جنگل های زاگرس قرار داشته و این مناطق از وضعیت نامناسب پوشش گیاهی برخوردار بودند کاشت بلوط در این مناطق صورت گرفته است.

سلیمانی اظهار داشت: نکته قابل توجه این بوده که با مدیریت صحیح می توانیم از بروز بسیاری از بحران های زیست محیطی جلوگیری کرده و به تجدید حیات درخت بلوط در جنگل های این شهرستان بپردازیم.

وی با اشاره به نقش موثر درختان بلوط در محیط زیست انسان ها اظهار داشت: درخت بلوط در حفاظت از آب های سطحی، پاکی هوا و تثبیت کردن میزان کربن در هو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس حفاظت محیط زیست پیرانشهر خبر داد کاشت 50 نوع بدر بلوط در مدارس پیرانشهر

رییس حفاظت محیط زیست پیرانشهر خبر داد کاشت 50 نوع بدر بلوط در مدارس پیرانشهر