مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1393 ساعت 05:172014-12-20فرهنگي

عشایر تولید کننده 44 درصد صنایع دستی فارس


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: عشایر تولید کننده 44 درصد کل صنایع دستی استان فارس به شمار می روند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، دکترمصیب امیری در این رابطه گفت: فارس از دوران کهن مهد پرورش هنرمندان، فرهنگوران و صنعتگرانی کارآمد و چیره دست بوده و هست.

وی با بیان اینکه پیشینه تاریخی، فرهنگی و هنری فارس و آثاری که از گذشته دور تاریخ تاکنون برجای مانده، مبین این مهم است، گفت: زنان و مردان این سرزمین با سرانگشتان هنرمندشان آثار بسیار ارزشمندی را با صفای دل و روح پاک، تولید کرده و می کنند، آثاری که هر کدام سبب اعتلای فرهنگی و هنری این استان بوده و هست.

امیری با یادآوری اینکه هر یک از جوامع سه گانه عشایری، روستایی و شهری سهم خاصی را در ارائه صنایع دستی استان داشته و دارند، خاطرنشان کرد: در استان فارس بخش وسیعی از تولیدات صنایع دستی به هنرهایی تعلق دارد که خاص زندگی ایلات و عشایر بوده و به صورت خانگی تولید شده یا به صورت غیر متمرکز توسط تولید کننده ها در روستاها تولید می شود.

او اضافه کرد: این گروه از صنایع دستی و تولیدات هنری را دستبافته های داری تشکیل می دهند که گنجینه ای از طرح ها و نقش هاست و هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر تولید کننده 44 درصد صنایع دستی فارس

عشایر تولید کننده 44 درصد صنایع دستی فارس