مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1393 ساعت 04:572014-12-20سياسي

بازخوانی علوم انسانی اسلامی با وحدت حوزه و دانشگاه به نتیجه می رسد


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان گفت: بازخوانی علوم انسانی اسلامی با تشکیل اتاق های هم اندیشی حوزه و دانشگاه به نتیجه خواهد رسید.

- میثم زنگانه، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" در گرگان،" ضمن گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: برافراشتن پرچم اسلام و بیدار کردن ملت های عالم از اهدافی هستند که مقام معظم رهبری برای "وحدت حوزه و دانشگاه" ترسیم کرده اند.

وی افزود: بازخوانی علوم انسانی اسلامی با تشکیل اتاق های هم اندیشی حوزه و دانشگاه به نتیجه خواهد رسید.

زنگانه در ادامه بیان داشت: اساسا دانش در نظام جمهوری اسلامی و حتی پیش از آن در کشور ایران که اکثریت مردم مسلمان بودند، برگرفته از دین بود؛ بنابراین علوم دینی که در حوزه های علمیه آموزش داده می شود، نباید در تضاد با علوم دانشگاهی باشد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان با بیان اینکه با ورود دانشنامه های غربی و تدریس آن در دانشگاه های کشور به ویژه در حوزه علوم انسانی به نوعی دانش به دو قسم دینی و غیردینی تفکیک شد، گفت: علت تأکیدات مقام معظم رهبری برای وحدت بین حوزه و دانشگاه پر کردن این شکاف است و ضروری است تا دروس انسانی برگرفته از علوم دینی با قرابت هر چه بیشتر دانشگاه و حوزه، جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی علوم انسانی اسلامی با وحدت حوزه و دانشگاه به نتیجه می رسد

بازخوانی علوم انسانی اسلامی با وحدت حوزه و دانشگاه به نتیجه می رسد