مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1393 ساعت 22:022014-12-19بين الملل

سوریه و ضرورت تقویت جبهه دیپلماتیک محور مقاومت


آشکار شدن چهره واقعی تروریست های مخالف ملت ها و دولت های سوریه و عراق نزد افکار عمومی و دولت های مختلف جهان، زمینه را برای ایجاد ائتلافی دیپلماتیک برای تقویت محور مقاومت اسلامی در برابر تروریسم فراهم آورده است - .

اکنون علاوه بر روسیه، چین هم به عنوان یک قدرت مطرح جهانی برای حضور در این عرصه اظهار تمایل می کند و بعضی دولت های میانه رو عرب هم از ظرفیت بازگشت دوباره به جمع حامیان سوریه یا دست کم کاستن از فشارهای سیاسی بر دولت بشار اسد برخوردارند، ضمن اینکه حامیان اصلی تروریست ها مانند گذشته قادر به حمایت علنی از گروه هایی مانند داعش و النصره و دشمنی علنی با دولت سوریه نیستند.

دومین سفر رسمی وائل نادر حلقی، نخست وزیر سوریه در چند ماه اخیر به تهران که به فاصله اندکی از سفر وزیر امور خارجه این کشور (همزمان با سفر وزیر امور خارجه عراق) در چند هفته پیش صورت می گیرد، نشانه خوبی از ایجاد تحرک در دیپلماسی محور مقاومت اسلامی است.

با این همه به نظر می رسد هنوز فاصله قابل توجهی میان نقش دیپلماسی رسمی و آشکار با آنچه دیپلماسی پنهان در قبال محور مقاومت خوانده می شود، وجود دارد.

جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران تروریسم در سوریه در حوزه دیپلماسی غیررسمی یا پنهان، نقش بی بدیلی ایفا کرده است و به خصوص کمک های مستشاری نظامی ایران به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوریه و ضرورت تقویت جبهه دیپلماتیک محور مقاومت

سوریه و ضرورت تقویت جبهه دیپلماتیک محور مقاومت