مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1393 ساعت 13:072014-12-19اقتصادي

سالانه 25 کیلومتر از شبکه آب شهری اردبیل نوسازی می شود


مدیر عامل شرکت آبفای استان اردبیل با اشاره به فرسودگی بالای شبکه آب شهری مرکز استان گفت: در این راستا سالانه بالغ بر 25 کیلومتر از شبکه توزیع اردبیل نوسازی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، عبدالحسین حسن زاده بعد از ظهر جمعه در بازدید شبکه فاضلاب شهری اردبیل افزود: 30 درصد شبکه آب اردبیل فرسودگی است.

وی با بیان اینکه این میزان در سطح استان اردبیل 40 درصد است، اضافه کرد: پیش بینی شده برای تعویض و اصلاح این فرسودگی به 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

مدیر عامل شرکت آبفای استان بیشترین میزان فرسودگی را در دو شهر گرمی و گیوی عنوان کرد و بیان داشت: علاوه بر این در شهرهای عنبران، آبی بیگلو، تازه کند پارس آباد، کوراییم و تازه کند گرمی به دلیل بافت سنتی بیشترین هدر رفت آب را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: به دلیل قدمت بالا در تمامی شهرهای این استان فرسودگی داریم اما به نظر می رسد پارس آباد، مشگین شهر و خلخال وضعیت بهتری در این زمینه دارند.

حسن زاده با بیان اینکه لوله گذاری اولیه قبل از انقلاب در اردبیل اجرا شده است، متذکر شد: در سال های 60 تا 65 مطالعات بخش آب و فاضلاب آغاز شده و در حدود سال 70 اجرای فاضلاب در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص تاثیر فرسودگی شبکه آبی در بهداشت آب تاکید کرد: درصد تاثیر کم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 25 کیلومتر از شبکه آب شهری اردبیل نوسازی می شود

سالانه 25 کیلومتر از شبکه آب شهری اردبیل نوسازی می شود