مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1393 ساعت 13:072014-12-19فرهنگي

مشکل سینمای ایران چیست؟


سومین نشست فصل پاییز باشگاه فرهنگی آموزشی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران با سخنرانی سیروس الوند، منوچهر محمدی و محمود آیدن همراه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دریافت خبر ایسنا، در نشستی که پنجشنبه 27 آذر در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار شد، دکتر روح الله حسینی؛ مدیر کل دفتر مطالعات و توسعه دانش و مهارت های سینمایی سازمان سینمایی ،اعضای افتخاری باشگاه ،اعضا شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان و تنی چند از اعضای کانون فیلمنامه نویسان از جمله حاضران بودند.

در بخش اول این نشست محمود آیدن با اشاره به چگونگی ایده پردازی در آغاز نگارش فیلمنامه اشاره کرد: از نظر من مشکل سینمای ایران ایده و ایده پردازی است.

ما هنرمند کم داریم چراکه هنرمند قطعاً دارای خلاقیت است در غیر اینصورت تبدیل به هنرکار می شود.

ایده به زیرگروه های مختلف تفکیک می شود؛ ایده های مخصوص سینمای خاص، ایده های سینمای عام و گروه سوم که ایده های دوگانه است و بهترین نمونه این گونه فیلمنامه ها متعلق به اصغر فرهادی است که فیلم هایش هم مخاطب عام دارند هم مخاطب خاص.

ایده پرداز "یک شب" ادامه داد: از نظر من ایده در فیلمنامه نویسی همه چیز است و باید در این مرحله مخاطب سنجی صورت بگیرد که هر ایده مناسب چه گروه مخاطبی است؟ حتی می توان از فیلم "گنج قارون"هم فیلم هنری ساخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل سینمای ایران چیست؟

مشکل سینمای ایران چیست؟