مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1393 ساعت 07:322014-12-19سياسي

اقتصاد ایران از رتبه دوم به سوم منطقه تنزل کرد


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه برای اول شدن در منطقه باید به رشد اقتصادی 8 درصد برسیم و چاره ای جز این نداریم، گفت: اقتصاد ایران از رتبه دوم منطقه به سوم تنزل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، علی آقامحمدی در نشست تبیین مضامین و الزامات پیشرفت استان قزوین از دیدگاه مقام معظم رهبری که در سالن همایش های دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به اینکه هدف سند چشم انداز تبدیل شدن ایران به قدرت برتر منطقه است اظهار داشت: منطقه خاورمیانه منطقه ای است که همواره مورد تهدید اساسی قرار می گیرد و اگر منطقه به سروسامان برسد از آشفتگی دوری و اگر در حالت فعلی بماند تنش ها بیشتر می شود.

وی افزود: قدرت های جهانی برای این منطقه برنامه دارند و شبکه اطلاعاتی امریکا پیش بینی کرده است که تا سال 2030 وضعیت منطقه به گونه ای می شود که مسائل امنیتی در آن گسترده می شود.

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: اگر ایران بخواهد در منطقه و در جهان تاثیرگذار باشد باید توان خود را بالا و به قدرت اول منطقه تبدیل شود و برای رسیدن به این مهم باید نرخ رشد بالایی داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نرخ رشد هشت درصدی در کشور یک امر اجتناب ناپذیری است و اگر به این نرخ دست پیدا نکنیم باید شاهد چالش های پیش رو باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد ایران از رتبه دوم به سوم منطقه تنزل کرد

اقتصاد ایران از رتبه دوم به سوم منطقه تنزل کرد