مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1393 ساعت 05:572014-12-19فناوري

اینترنت پرسرعت در 12 هزار روستای کشور


هنوز بحث ارائه تلفن ثابت و همراه به تمام روستاهای کشور به پایان نرسیده که با پیشرفت تکنولوژی بحث ارائه اینترنت به روستاها هم مطرح شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، بر اساس سرشماری کشوری صورت گرفته در سال 1390 کشور دارای 96 هزار و 549 روستا و آبادی است که بنا بر آمارهای رسمی تا پایان سه ماهه اول امسال از میان روستاهای کشور بالغ بر 48 هزار روستا از تلفن بهره مند شده اند.

البته بحث ارائه تلفن در روستاهای کشور موضوعی است که طی سال های گذشته بارها مطرح شده و در موارد متعدد این بحث از مخابرات به دولت و از دولت به مخابراتی که چند سالی است مجموعه ای خصوصی شده، واگذار شده است.

اکنون بر اساس آخرین آمارهای رسمی که از سوی وزارت ارتباطات مطرح شده تا پایان سه ماهه اول امسال 48 هزار و 689 روستا صاحب تلفن خانگی شده اند که البته آمارهای مخابرات در این زمینه متفاوت است و بنابر آنچه روی سایت این شرکت آمده تا پایان سال گذشته تعداد روستاهای بهره مند از تلفن خانگی بیش از 52 هزار روستا بوده است.

اما آمار روستاهای بهره مند از تلفن ثابت از این منظر دارای اهمیت است که بی شک برای ارائه اینترنت پرسرعت خانگی یا ADSL به روستاها دسترسی به خطوط تلفن ثابت از اهمیتی ویژه برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینترنت پرسرعت در 12 هزار روستای کشور

اینترنت پرسرعت در 12 هزار روستای کشور