مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1393 ساعت 03:522014-12-19اقتصادي

نوبخت: نرخ برابری ارز باید کاهش یابد


معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: ما نمی توانیم نرخ برابری ریال و دلار را بیش از این تحمل کنیم ، از نظر ما رقم موجود در بازار آزاد غیر معتبر است و باید با مدیریت ارز شناور کاهش یابد.

- نوبخت تحریم ها را عاملی محدود کننده در توان سرمایه گذاری کشور دانست و گفت : در شرایط فعلی ما در حال رقابت با 24 کشور در آسیای جنوب غربی هستیم و برای اینکه بر اساس برنامه ریزی ها صورت گرفته درافق 1404 درجایگاه نخست اقتصادی علم وفناوری قرارگیریم نیازمند رشد هشت درصدی هستیم، در این رشد هم باید رشد سرمایه گذاری دوازده ممیز دو درصدی صورت گیرد که وجود ندارد، پنج و نیم واحد این رشد باید از مسیر سرمایه گذاری تامین شود و دو و نیم واحد هم از محل افزایش بهره وری بدست آید ، باید بدانیم که بهره وری به غیر از پژوهش حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه رشد منابع در آمدی ما در سال آینده 6.

2‍ ( شش ممیز دو دهم درصد ) است گفت: با همین رشد برای حقوق کارمندان 14 درصد رشد قائل شده ایم و توان بیش از این را نداریم ، اما برای پژوهش در سال 94 منابع اعتباری ما 34 درصد رشد خواهد داشت .

نوبخت با اشاره به محدودیت منابع اظهار داشت: حدود دو هزار و 900 طرح ناتمام که هر یک چندین پروژه را در دل خود جای داده است داریم ، به رغم این مسائل و سختی ها، دولت بودجه ای بالغ بر 9 هزار و سیص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوبخت: نرخ برابری ارز باید کاهش یابد

نوبخت: نرخ برابری ارز باید کاهش یابد