مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1393 ساعت 12:472014-12-18اجتماعي

محرومیت کوه سرخ به تعلیم و تربیت این منطقه صدمه زده است


علیرغم استعداد ذاتی و نبوغ ذهنی دانش آموزان منطقه، محرومیت و عدم برخورداری کوه سرخ از امکانات موجب شده سه ضلع مثلث تعلیم و تربیت شامل دانش آموز، - خانواده و معلم صدمه ببینند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان علی طاهریان با بیان اینکه در گذشته این محرومیت نگران کننده نبود، ولی خشکسالی های پی در پی اساس زندگی مردم را که بر پایه دامداری و کشاورزی بود در هم ریخت و مشکلاتشان مضاعف شد، به طوری که مردم چاره را در جلای وطن دیدند، افزود: مشکلات، محرومیت را تشدید و جمعیت را به شدت کاهش داد و این امر در کاهش تعداد دانش آموزان منطقه تأثیر گذاشت.

وی افزود: جمعیت کم دانش آموزان و پراکندگی آنها قدرت جذب اعتبارات دولتی را که براساس سرانه دانش آموز تخصیص می یابد کاهش داده و بالطبع کمبودها، دانش آموزان نخبه را به مدارس برخوردار اطراف کشاند که این باعث شد با کمی دانش آموزان الگوهای برتر رقابت در بین آنها کم رنگ شود.

مدیر آموزش و پرورش کوه سرخ با بیان اینکه عدم برخورداری منطقه، انگیزه برای ماندن معلمان در منطقه را کاهش داده و غالباً خواهان انتقالی و هجرت از منطقه هستند، بنابراین همیشه در نقل و انتقالات، خروجی بسیار زیاد و ورودی بسیار کم است، گفت: در این فرآیند با توجه به تعداد کم پرسنل، نخبگان فرهنگی هم ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرومیت کوه سرخ به تعلیم و تربیت این منطقه صدمه زده است

محرومیت کوه سرخ به تعلیم و تربیت این منطقه صدمه زده است