مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1393 ساعت 11:522014-12-18اقتصادي

حقایق پنهان بازار مسکن


یکی از شرایط لازم برای شکل گیری حباب در بازار مسکن، کمبود و نارسایی بخش عرضه است، توازن بین طرف های عرضه کننده و تقاضاکننده مهم ترین عامل بنیادی تعیین کننده سطح قیمت های مسکن در بلندمدت است.

- تحقیقات درباره اوضاع گذشته، حال و آینده بخش مسکن در کشورهای جهان، از شباهت نسبی بین چالش قیمت مسکن در ایران و سایر نقاط دنیا حکایت دارد و نشان می دهد: نوسانات شدید ناشی از دوره های رکود و رونق مسکن، می تواند پیامدهای ناامیدکننده ای هم برای متغیرهای اقتصاد کلان و هم برای اقتصاد خانوارها به همراه داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدنیای اقتصاد، نتایج به دست آمده از این تحقیقات، حکایت از عبور منحنی نوسان قیمت جهانی مسکن از نقطه کف و افزایش ملایم آن دارد.

برای بازار مسکن ایران نیز، با لحاظ وضعیت کنونی بازارهای موازی، احتمال ورود تقاضای موثر به بازار خرید مسکن، فوق العاده ضعیف پیش بینی شده و در نتیجه، خروج از رکود و تحقق تحول مثبت در بازار مسکن، دور از دسترس عنوان شده است.

این تحقیق به سفارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی، تهیه شده و منابع آن را دو دسته اطلاعات شامل گزارش جدید صندوق بین المللی پول تحت عنوان دیده بان مسکن جهانی و همچنین یافته های محقق درباره وضعیت بازار مسکن ایران ، تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقایق پنهان بازار مسکن

حقایق پنهان بازار مسکن