مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1393 ساعت 11:222014-12-18اقتصادي

تولید بسته بندی های نایلونی از ضایعات چغندر، گندم و ذرت/ افزایش عمر مواد غذایی


محققان فرانسوی بسته بندی های مواد غذایی جدیدی تولید کرده اند که ماده اولیه آن از ضایعات چغندر، گندم و ذرت بوده و روند تولید محصولات غذایی کشاورزی را مختل نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علمی خبرگزاری دانشجو "، در سال های اخیر بیشتر بسته بندی بیشتر مواد غذایی، بسته بندی پلاستیکی است.

این مواد به دلیل آنکه از فراورده های پتروشیمی تولید شده اند قابل تجزیه در محیط زیست نیستند که همین امر موجب افزایش بیش از پیش زباله در جهان شده است.

محققان فرانسوی برای رفع این مشکل بسته بندی های مواد غذایی جدیدی تولید کرده اند که ماده اولیه آن از ضایعات چغندر، گندم و ذرت بوده و روند تولید محصولات غذایی کشاورزی را مختل نمی کند.

این بسته بندی های جدید از موادی تولید شده اند که به اختصار به آن پی بی اس می گویند و ماده اولیه آن از گیاهان استخراج شده است.

دانه های کوچک به دست آمده از ضایعات گیاهانی مانند چغندر، گندم و ذرت در این روش پس از گرم و فشرده شدن، بدیل به یک حباب بزرگ با دیواره بسیار نازک می شوند که در پایان پس از سرد شدن آماده استفاده می شوند.

مهمترین مزیت استفاده از این بسته بندی ها قابل تجزیه بودن آنها در طبیعت است و می توانند جایگزین مناسبی برای فراورده های پتروشیمی باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بسته بندی های نایلونی از ضایعات چغندر، گندم و ذرت/ افزایش عمر مواد غذایی

تولید بسته بندی های نایلونی از ضایعات چغندر، گندم و ذرت/ افزایش عمر مواد غذایی