مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1393 ساعت 20:572014-12-17پزشكي

چگونه عمر گل های آپارتمانی را افزایش دهیم؟


یک کارشناس گیاهان آپارتمانی و زینتی اظهارکرد: عوامل مختلفی طول عمر گل‎های شاخه بریده را تحت کنترل قرار می دهند که از مهم‏ترین آن ها می‎توان به عوامل ژنتیکی، - تفاوت ساختاری مثل طول ساقه و قطر و سختی آن ویژگی‎های فیزیولوژیکی و عوامل محیطی اشاره داشت.

"میترا اعلایی" در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، گفت: از مهم‏ترین عوامل محیطی نیز می‎توان به نور، دما، تغذیه گیاه، آبیاری گل‎ها، رطوبت، کنترل آفات و بیماری‎ها، تولید اتیلن و آلودگی هوا و زمان برداشت اشاره کرد.

این کارشناس در خصوص نور مورد نیاز برای افزایش طول عمر گل‎های شاخه بریده، افزود: گیاهی که در نور بالایی فتوسنتز کرده باشد مواد غذایی بیشتری دارد و مواد غذایی بالا باعث می شود که گیاه طول عمر بیشتری داشته باشد.

وی یادآور شد: در نور کم گیاه خود را به سمت منبع نور می‎کشد و ساقه‎های طویل و باریکی ایجاد می‎کند و به علت سنتز نشدن کافی احتمال شکستگی و خم شدن زیاد می شود و خم شدگی در ناحیه گردن گل را خواهیم داشت.

این کارشناس همچنین افزود: دما فاکتور مهمی است و هر چه دما بالاتر باشد تنفس بیشتر است.

مصرف ذخیره‎ غذایی بیشتر خواهد بود و تبخیر و تعرق بیشتر باعث هدررفت آب خواهد شد و این امر باعث کاهش عمر مفید گل خواهد بود که به طور کلی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه عمر گل های آپارتمانی را افزایش دهیم؟

چگونه عمر گل های آپارتمانی را افزایش دهیم؟