مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1393 ساعت 07:122014-11-29سياسي

تاکید وزارت کار بر لزوم حفظ سلامتی کارگر


مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور از انجام سالانه 400 هزار بازرسی کارگاهی خبر داد و گفت: صیانت و حفاظت از نیروی کار مورد تاکید وزارت کار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد اصابتی گفت: با داشتن 800 بازرس کار و بیش از 2 میلیون و 500 هزار کارگاه، با محدودیت نیروی انسانی مواجهیم به نحوی که انجام بازرسی از همه کارگاهها به چندین سال زمان نیاز دارد.

وی از انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی خبر داد و گفت: به منظور کاهش حوادث ناشی از کار در بخش های مختلف مانند ساختمان به دنبال بهره گیری از ظرفیتهای بخش های غیردولتی هستیم.

دبیر شورای عالی حفاظت فنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهار کرد: اعضای کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار باید نسبت به شناسایی عوامل موثر در ایجاد و بروز حادثه، برآورد وضعیت ایمنی، میزان خطر در محیط کار و ارائه راهکارهای مدیریتی همراه با توجیه موضوع به کارفرما اقدام کنند.

به گفته اصابتی برای افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاهها باید از ظرفیتهای موجود در قانون و آیین نامه های مربوطه استفاده شود.

وی درباره مشاغل سخت و زیان آور گفت: براساس قانون مشاغل سخت و زیان آور محیط کار باید ایمن و استانداردسازی شود تا کارگران در معرض خطر و عوامل خطرساز قرار نگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید وزارت کار بر لزوم حفظ سلامتی کارگر

تاکید وزارت کار بر لزوم حفظ سلامتی کارگر