مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1393 ساعت 07:072014-11-29پزشكي

نوزادان باید در بدو تولد تحت معاینات چشم پزشکی قرار گیرند


یک فلوشیپ قرنیه با بیان اینکه نوزادان باید در بدو تولد تحت معاینات چشم پزشکی قرار گیرند، گفت: معاینات چشمی نوزادان یکی از معاینات اولیه مورد نیاز است که باید انجام شود تا در صورت وجود بیماری های چشمی، - از وجود آنها مطلع شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، دکتر علیرضا برادران رفیعی افزود: البته این معاینات مختصر و در حد بررسی رفلکس چشم به نور، قرمزی و معاینات سطحی است اما همین معاینات بسیار کمک کننده است و می توان بیماری های مهم را از همین طریق تشخیص داد.

وی گفت: اگر نوزاد زودرس باشد و زودتر موعد مقرر به دنیا بیاید، مشورت سریع با چشم پزشک متخصص شبکیه برای پیشگیری از بیماری رتینوپاتی (ROP) لازم است.

برادران رفیعی افزود: اما اگر نوزاد به موقع متولد شده باشد، تا حدود سن چهار سالگی باید تحت معاینه چشم از نظر میزان بینایی قرار گیرد.

معاینه چشمی در این سن کمک می کند تا عیوب انکساری زودتر تشخیص داده شود و نسبت به درمان تنبلی چشم اقدام شود.

وی ادامه داد: به طور کلی بهتر است پیش از ورود کودک به دوران تحصیل و مدرسه، یک معاینه چشمی کامل انجام و دید او اندازه گیری شود.

برادران رفیعی گفت: اگر چشم کودک سالم باشد و مشکلی نداشته باشد، معاینه چشم برای او در هر سه تا چهار سال یکبار کافی است اما اگر زمینه خانوادگی بیماری های چشمی وجود داشته باشد، فاصله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوزادان باید در بدو تولد تحت معاینات چشم پزشکی قرار گیرند

نوزادان باید در بدو تولد تحت معاینات چشم پزشکی قرار گیرند