مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1393 ساعت 06:472014-11-29پزشكي

ابتلاء کودکان به بیماری فشار خون جدی گرفته شود


پزشک متخصص و فوق تخصص قلب کودکان گفت: کودکان نیز در معرض ابتلاء به بیماری فشار خون هستند که با تشخیص و درمان به موقع می توان از بروز آن پیشگیری کرد.

- محمد نوبخت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: کودکان نیز در معرض ابتلاء به بیماری فشار خون بالا هستند که با تشخیص و درمان به موقع، می توان به طور مؤثر و قابل توجهی از مرگ و میر و ناتوانی کودکان مبتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه، تصریح کرد: سابقه خانوادگی، چاقی یا اضافه وزن (با توده شاخصی بدنی بالای 25)، دیابت نوع دو یا قند خون بالای ناشتا و بالا بودن کلسترول و تری کلسترید از عوامل ابتلاء کودکان به بیماری فشارخون بالا است.

نوبخت یادآورشد: این بیماری در کودکان، شامل نوع اولیه که علت خاصی برای آن نمی توان پیدا کرد و ثانویه که علل خاصی دارد دیده می شود.

وی درباره علایم بیماری فشار خون یادآورشد: این بیماری در کودکان نسبت به سن آنان متفاوت است و در نوزادان و شیرخواران، به شکل نارسایی رشد، تشنج، تحریک پذیری، زجر تنفسی و نارسایی احتقانی قلبی ظاهر می شود و در کودکان بزرگتر، علاوه بر موارد یاد شده به شکل سر درد، خستگی، تاری دید، خونریزی از بینی و فلج عصب هفتم مغزی نیز دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلاء کودکان به بیماری فشار خون جدی گرفته شود

ابتلاء کودکان به بیماری فشار خون جدی گرفته شود