مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1393 ساعت 12:322014-11-28اجتماعي

زنان با آموزش و فرهنگ سازی در پیشگیری از خشونت علیه خود موثر باشند


رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: متاسفانه فرهنگ مردسالارانه در جامعه ما رشد پیدا کرده است و مادران و زنان، مردان را طوری تربیت کرده و آموزش داده اند که در آنان از کودکی حس خود برتربینی، - قدرت و عدم برابری با زنان ایجاد می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار زنان خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) - منطقه خراسان، دکترعباس شیخ الاسلامی در همایش به سوی جهانی عاری از خشونت علیه زنان که در سالن آمفی تئاتر دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، افزود: زنان می توانند با آموزش و فرهنگ سازی در پیشگیری از خشونت علیه خود موثر باشند.

وی با بیان اینکه معتقد نیستم قوانین با ابزارهای کیفری و تشدید در مجازات می تواند راه کار مناسبی برای حل مشکل خشونت علیه زنان باشد، تصریح کرد: تا فرهنگ عمومی جامعه تغییر نکند و مطالبات برای تغییر قوانین ایجاد نشود، ابزارهای کیفری در دست خانم ها آنان را در موضع ضعف می برد و باعث فروپاشی زندگی شان می شود.

این استاد حقوق دانشگاه با بیان اینکه ما باید به دنبال راه کارهای حمایتی باشیم، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کار کردن روی بحث بیمه نفقه بسیار بهتر از در نظر گرفتن جرم ترک انفاق است، همان طور که برای برابری دیه زن و مرد بیمه ها وارد عمل شدند و تحول بزرگی اتفاق افتاد و عدالت ایجاد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان با آموزش و فرهنگ سازی در پیشگیری از خشونت علیه خود موثر باشند

زنان با آموزش و فرهنگ سازی در پیشگیری از خشونت علیه خود موثر باشند