مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1393 ساعت 10:322014-11-28پزشكي

35 درصد ایرانیان در 40 سالگی مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی می شوند


معاون فناوری و تحقیقات وزیر بهداشت عوامل محیطی و زندگی ماشینی در کنار برخی عادات غذایی همچون مصرف بالای نمک را زمینه ساز بخش عمده ای از بیماریها از جمله بیماری های قلبی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی، رضا ملک زاده در جریان دیدار با محققان و پژوهشگران استان مرکزی از افزایش امید به زندگی از 52 سال به 73.

5 سال خبر داد.

وی با بیان اینکه سالانه 170 هزار ایرانی در اثر سکته های قلبی و مغزی فوت می کنند، بر لزوم انجام مطالعات سلامت در راستای کاهش این آمار تاکید کرد.

ملک زاده بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور جهت ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان را هزار میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: فعالیت شرکتهای دانش بنیان آنگونه که باید مطلوب نیست.

وی برقراری ارتباط بین دانشگاه و شرکتهای دانش بنیان جهت تحقق طرحهای پژوهشی در خصوص آلودگی هوا را اقدامی مفید در این راستا عنوان و حرکت در این مسیر را پیشنهاد کرد.

وی در ادامه به عادات غذایی نامطلوبی که زمینه ساز بسیاری از بیماریهای غیرواگیر است اشاره کرد و گفت: میزان مصرف نمک در دنیا به طور متوسط چهار گرم و در ایران بین 9 تا 11 گرم است و حدود 50 درصد مردم ایران با رسیدن به سن 55 سالگی دچار فشار خون هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 درصد ایرانیان در 40 سالگی مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی می شوند

35 درصد ایرانیان در 40 سالگی مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی می شوند