مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1393 ساعت 03:222014-11-27سياسي

نگرانی ابوترابی از رشد شتابان مصرف در کشور


نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جایگزینی فرهنگ مصرف به جای فرهنگ تولید در کشور، گفت: برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی باید رشد شتابان مصرف در کشورمان متوقف شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد پنج شنبه شب در یادواره شهدای روستای رحمت آباد و 453 شهید شهرستان علی آباد واقع در استان گلستان افزود: فرهنگ مصرف آنچنان در تار و پود جامعه رخنه کرده است که همه ما بی توجه به پیرامون خود تمام منابع داخلی از جمله انرژی را به راحتی اسراف می کنیم.

وی با ذکر مثالی گفت: اگر فقط 50 درصد مصرف گاز طبیعی ایران صرفه جویی شود سالانه میلیاردها دلار ارز وارد کشور می شود حال آنکه در فصل زمستان به سبب مصرف بی رویه نه تنها صادرات ما متوقف می شود بلکه برای تامین مصرف داخل مجبور به واردات می شویم.

نایب رییس مجلس اظهار داشت: بدتر آنکه این واردات صرف تولید نمی شود چراکه در چرخه معیوب و معکوس کشور ما حدود 80 درصد انرژی صرف مصارف خانگی و فقط 20 درصد سهم تولید است.

ابوترابی فرد با تصریح بر اینکه کشوری که فرهنگ مصرف را جایگزین فرهنگ تولید کرده است نمی تواند قدرت اقتصادی شود، ابراز داشت: مصرف مدیریت شده و فرهنگ تولید در کوتاه ترین زمان ما را به قدرت اقتصادی دنیا تبدیل خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی ابوترابی از رشد شتابان مصرف در کشور

نگرانی ابوترابی از رشد شتابان مصرف در کشور