مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1393 ساعت 13:272014-11-27بين الملل

اقامه دعوی 2 وکیل فرانسوی علیه سیسی


دو وکیل فرانسوی پس از ورود عبدالفتاح سیسی به پاریس علیه وی اقامه دعوی و او را به ارتکاب شکنجه و جنایات وحشیانه علیه جوانان مصری در پی وقایع کودتای سوم ژوییه 2013 متهم کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، سازمان های حقوقی بین المللی ضمن محکومیت نادیده گرفتن بی سابقه حقوق و آزادی مردم مصر از فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه خواستند تا به منظور بهبود اوضاع حقوق بشر در مصر با این کشور همکاری کند.

جیل دیویر و حکیم شرقی دو وکیل فرانسوی اعلام کردند که این اقامه دعوی به نیابت از جوانان مصری و قربانیان سرکوب های مقامات مصر پس از برکناری محمد مرسی در حق آنان است.

دیویر افزود: این اقامه دعوی طبق اصول و چارچوب قضایی جهان که در دادگاه های فرانسه اجرا می شود ارائه شده و این اختیارات به دادگاه محلی اجازه می دهد تا افرادی را که در خارج از خاک فرانسه مرتکب جنایات شده اند، تحت پیگرد قرار دهد آن هم به شرطی که فرد مجرم در فرانسه باشد.

او گفت: موکلم که در وقایع میدان التحریر قاهره بازداشت شده بود، گفته است نیروهای امنیتی مصر پیش از این که وی را آن هم بدون داشتن هیچ اتهامی آزاد کنند، با کابل برق مورد شکنجه قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقامه دعوی 2 وکیل فرانسوی علیه سیسی

اقامه دعوی 2 وکیل فرانسوی علیه سیسی