مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1393 ساعت 05:422014-11-26پزشكي

میهمان ناخوانده شهرنشین ها


یک متخصص غدد علل شیوع بیشتر اختلالات تیرویید در جوامع شهری را برشمرد.

- افسانه طلایی در گفت وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، با اشاره به علائم اختلالات تیرویید اظهار کرد: عموما اختلالات تیرویید که شامل کم کاری یا پرکاری و گره تیرویید است، اختلالات وزنی و اشتهایی را به همراه دارد.

وی با اشاره به خواب آلودگی، تغییر احساسات نسبت به گرما و سرما یا عصبانی تر شدن افراد در پی بروز اختلالات تیروییدی، افزود: این علائم عموما به عنوان علائم اولیه و شایع در افراد مبتلا به اختلالات تیرویید به شمار می رود و ممکن است افرادی که عموما دارای بدنی گرم هستند گرم تر شوند یا برعکس.

این متخصص غدد، شیوع این بیماری را در زنان بیشتر از مردان عنوان کرد و گفت: با توجه به نوع کروموزم ها، هورمون های جنسی و ژنتیک زنان، شیوع آن در جنس مونث بیشتر است و این اختلالات از دوران جوانی تا میانسالی بروز می کند و در دوران میانسالی نیز بیشتر خود را نشان می دهد.

این عضو مرکز تحقیقات تیرویید استان مرکزی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات تیرویید در افراد مادرزادی هستند که درمان خاص خود را می طلبد، تصریح کرد: افزایش سن شیوع اختلالات تیرویید را بیش از پیش می کند و علت آن ایجاد تغییرات در سیستم ایمنی و تغییرات هورمونی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میهمان ناخوانده شهرنشین ها

میهمان ناخوانده شهرنشین ها