مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1393 ساعت 20:322014-11-24سياسي

از سر گیری مذاکرات جدید تا دو هفته آینده/ تاکنون به هیچ تفاهمی نرسیده ایم


عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه تا ظرف یکی دو هفته آینده مذاکرات جدید از سر گرفته می شود گفت: نحوه رفع تحریم ها و میزان غنی سازی دو مسئله اساسی در مذاکرات است و تا این موضوع حل نشود به هیچ توافقی نخواهیم رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، عباس عراقچی در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به مذاکرات وین گفت: جلسات فشرده ای را در چند روز گذشته داشتیم و پیشرفت های بهتری صورت گرفت.

با توجه به پیشرفت هایی که صورت گرفته بود کسی مایل به پایان مذاکرات نبود و از سویی با پایان مهلت مذاکرات رو به رو بودیم و از این رو بعد از جسله وزیران خارجه تصمیم گرفته شد برای یک دوره دیگر توافق ژنو تمدید شود.

مذاکره کننده ارشد ایران درباره تمدید مذاکرات هسته ای تا 9 تیرماه 94 گفت: نمی خواهیم هفت ماه مذاکره کنیم بلکه بنا داریم ظرف چند هفته آینده به یک توافق کلی برسیم و بلافاصله بررسی جزییات را شروع کنیم.

عراقچی درباره تعهدات جدید از سوی دو طرف در قالب تمدید مذاکرات گفت: دقیقا همان شرایطی که در 10 ماه گذشته وجود داشته ادامه می یابد.

غنی سازی ما ادامه دارد و برخی از محدودیت ها هم ادامه دارد و تحریم هایی که تعلیق کردند کماکان ادامه می یابد.

وی افزود: در ادامه روند گذشته و مبلغی که در 10 ماه گذشته آزاد می شد ماهانه 700 میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران آز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سر گیری مذاکرات جدید تا دو هفته آینده/ تاکنون به هیچ تفاهمی نرسیده ایم

از سر گیری مذاکرات جدید تا دو هفته آینده/ تاکنون به هیچ تفاهمی نرسیده ایم