مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1393 ساعت 07:322014-11-24اقتصادي

حدود 540 هزار هکتار از ارضی استان کرمانشاه زیر کشت پاییزه قرار دارد


مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود 540 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت پاییزه است گفت: - راندمان تولید محصول در کشت پاییزه دو برابر بهاره است.

اسماعیل پرویزی فر در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص سطح زیر کشت اراضی استان در پاییز امسال گفت: امسال حدود 540 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت پاییزه رفته و پیش بینی می شود تا پایان پاییز این رقم به 600 هزار هکتار برسد.

وی سطح زیر کشت پاییزه سال گذشته را نیز همین حدود اعلام کرد و گفت: بخش اعظمی از کشت پاییزه مربوط به کشت گندم دیم است و محصولاتی چون جو دیم، گندم آبی و گندم دیم در رده های بعدی کشت هستند.

پرویزی فر با بیان اینکه راندمان کشت محصولات در پاییز بیش از دو برابر راندمان کشت این محصولات در بهار است عنوان کرد: امسال برنامه ریزی هایی نیز صورت گرفته که حدود 14 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت نخود پاییزه برود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه بارندگی های امسال را تاکنون مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به لطف خداوند و این بارندگی ها سال زراعی خوبی را پیش بینی می کنیم و با توجه به بارش های صورت گرفته در مهرماه امسال سطح مزارع استان سرسبز و مناسب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 540 هزار هکتار از ارضی استان کرمانشاه زیر کشت پاییزه قرار دارد

حدود 540 هزار هکتار از ارضی استان کرمانشاه زیر کشت پاییزه قرار دارد