مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1393 ساعت 21:372014-11-23اقتصادي

اوپک اشتباه کرد


یک موسسه مشاور انرژی آمریکایی اعلام کرد: اوپک با این تفکر که در صورت سقوط قیمت نفت به زیر 90 دلار تولید نفت شیل آمریکا غیر اقتصادی خواهد شد، اشتباه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از بلومبرگ، دانیل یرگین نایب رییس موسسه مشاور انرژی آی اچ اس در کلرادو گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک در رسیدن به توافق درباره تولید در نشست پنجشنبه هفته جاری در وین شرایط سختی را سپری خواهد کرد.

در نتیجه افزایش حفاری های نفت شیل در آمریکا قیمت نفت ماه گذشته روند نزولی شدیدی پیدا کرد، بطوریکه تمام فعالان این حوزه از ترس کاهش بیشتر قیمت ها فروشنده شدند.

در شرایطی که تولید اوپک افزایش یافته و نشانه های روزافزونی مبنی بر کاهش تقاضا وجود دارد، توسعه نفت شیل در آمریکا تولید این کشور را به بالاترین سطح تولید در سه دهه اخیر رسانده است.

دانیل یرگین که همچنین نویسنده برنده جایزه پولیتزر است، پس از سخنرانی در یک کنفرانس سالانه انرژی در دانشگاه کلمبیا گفت: یکی از بزرگترین مسائل تعجب برانگیز برای بسیاری از تحلیلگران میزان انعطاف پذیری بخش نفت شیل آمریکا به دلیل فناوری و بهره وری است.

سرعت بالا رفتن یادگیری در این بخش در واقع از سرعت کاهش قیمت نفت بیشتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوپک اشتباه کرد

اوپک اشتباه کرد