مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1393 ساعت 15:422014-11-23سياسي

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان: قیام 5 آذر یادآور حماسه‎ای ماندگار است


سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه پنج آذر روز واقعی و ملی شهروندان گرگانی است، گفت: قیام پنج آذر یادآور حماسه‎ای ماندگار است.

- " از گرگان، ناصر گرزین امشب در نشست تخصصی با محوریت حماسه پنج آذر گرگان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: هفته بسیج فرصتی برای بازخوانی اندیشه‎های بسیج است.

وی با بیان اینکه شهرستان گرگان هویت بیش از هفت هزارساله دارد، تصریح کرد: آنچه در حماسه پنج آذر سال 1357 اتفاق افتاد برگ زرینی در تاریخ انقلاب و نمادی از ولایتمداری و شهیدپروری این خطه بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: تاریخ مجموعه‎ای از رویدادهایی است که سرگذشت جامعه به آن گره خورده و مردمانی که تاریخ نداشته باشند در واقع هویت و اصالت ندارند.

گرزین از قیام پنج آذر به عنوان یکی از رویدادهای مهم و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: در اثر حمله‎ای که ماموران شاه خائن به حرم مطهر امام رضا (ع) کردند، امام راحل روز پنج آذر را عزای عمومی اعلام کردند که در این راستا تجمع مردم گرگان در روز و شب در امامزاده عبدالله (ع) این شهرستان شکل گرفت.

وی بیان داشت: اجتماع مردم گرگان در روز پنج آذر به خاک و خون کشیده شد و نتیجه آن تقدیم 14 شهید و 150 مجروح به انقلاب اسلامی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان: قیام 5 آذر یادآور حماسه‎ای ماندگار است

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان: قیام 5 آذر یادآور حماسه‎ای ماندگار است