مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1393 ساعت 13:522014-11-23اقتصادي

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد : ضرورت حمایت از تولید در مقابل واردات


رییس انجمن تولید کنندگان فولاد با بیان اینکه جایگاه کنونی ما در تولید فولاد پانزدهم است و با بهره برداری از طرح های در دست احداث به رتبه دوازده خواهد رسید، بر ضرورت حمایت از تولید در مقابل واردات تاکید کرد.

آقای سبحانی در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود : افت قیمت ها در بازار جهانی و خطر واردات بیش از نیاز کشور به ویژه از چین و اوکراین و روسیه و افزایش کالاها در انبار تولیدکنندگان، نگرانی هایی را برای تولید به وجود آورده است.

وی گفت: مکاتباتی برای جلوگیری از واردات و کمک به رشد و رونق مصرف با وزارت صنعت ، معدن و تجارت شده است.

سبحانی تصریح کرد : شرایط تولید در داخل و خارج از کشور یکسان نیست و برای نمونه قیمت سنگ آهن در یک سال گذشته در دنیا به نصف رسیده در حالیکه در کشور ما در دو سال اخیر، هر سال حدود 16 درصد افزایش یافته وهزینه های انرژی گاز 85 درصد و برق 25 درصد شده و همینطور سطح حقوق و دستمزد نیز بیشتر شده است.

سبحانی اظهار داشت : وقتی در صنعت فولاد سرمایه گذاری کردیم و تولیدکننده هستیم ، نباید اجازه دهیم اشتغال آن برای دیگر کشورها باشد و محصول وارداتی جای محصول داخلی را بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت محصولات فولادی چینی که مواد اولیه و سوخت را وارد می کند ، کمتر از شمش فولاد داخلی است ، گفت: آنها خیلی جاها مزیت دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد : ضرورت حمایت از تولید در مقابل واردات

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد : ضرورت حمایت از تولید در مقابل واردات