مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1393 ساعت 13:422014-11-23اقتصادي

فرش امروز ایران خوش آب و رنگ نیست/ افت چشمگیر صادرات فرش


سرپرست مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه واقعیت فرش امروز ایران خوش بینانه و خوش آب و رنگ نیست، گفت: حال فرش ایران خوب نیست و در دو سال گذشته صادرات آن افت بسیار چشمگیری داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا در اصفهان، حمید کارگر در آیین افتتاحیه نمایشگاه فرش دستباف ایران که امروز (یکشنبه) در نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه صادرات فرش به صورت میانگین سالانه حدود 500 میلیون دلار است، اظهار کرد: در سال گذشته تنها 314 میلیون دلار صادرات در بخش فرش داشته ایم.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران به عواملی که بر فرش دستباف ایران تاثیر گذاشته اشاره و خاطر نشان کرد: در آمریکا هر فرشی که مبدا آن کشور ایران بوده باشد با تحریم مستقیم واردات مواجه می شود.

این امر تحریم دولت ایران نیست بلکه تحریم هنرمندان ایرانی، فعالان بخش های خصوصی و تحریم شهروندان آمریکایی است که نمی توانند از فرش های ایرانی بهره ببرند.

کارگر ادامه داد: وقوع رکود اقتصادی در بازارهای اروپایی، انقلاب های عربی در برخی از کشورهای هدف، اشباع بازارهای سنتی از دست بافته های ایرانی و کاهلی در تزریق دست بافته های مطابق با سلایق روز بازارهای دنیا از دلایل رکود در صادرات فرش دستباف ایرانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش امروز ایران خوش آب و رنگ نیست/ افت چشمگیر صادرات فرش

فرش امروز ایران خوش آب و رنگ نیست/ افت چشمگیر صادرات فرش