مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1393 ساعت 12:272014-11-23دانش

سقوط از آن سوی بام دانشگاه


اگر حدوداً دو دهه قبل درباره معضلات موجود پیش پای جوانان سخنی به میان می آمد، در بدو امر از مشکل اشتغال، مسکن، ازدواج، تهاجم فرهنگی و اعتیاد، - درباره مشکلات و حواشی ورود به دانشگاه سخن به میان می آمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو ، طی آن سال ها ظرفیت دانشگاه ها آن قدر نسبت به متقاضیان اندک بود که بعضاً ده ها نفر دیپلمه برای نشستن بر یک صندلی با هم رقابت می کردند و حواشی و اضطراب ناشی از کنکور خصوصاً در روز برگزاری آزمون و نیز روز اعلام نتایج، به حداکثر ممکن می رسید و کل جامعه را عمیقاً درگیر می کرد.

اندک اندک اما مسئولان کوشیدند تا با افزودن بر ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها، این مشکل را مرتفع کنند.

بر همین اساس از یک سو دانشگاه آزاد در دوران دولت ششم، هفتم و هشتم، چراغ سبز گسترش واحدهای خود به دورترین و صعب العبورترین مناطق گرفت و از سوی دیگر دانشگاه های غیرانتفاعی و دانشگاه علمی کاربردی وارد میدان شدند.

البته دانشگاه پیام نور و دولتی نیز طی دوران دولت نهم و دهم گسترش یافتند و نهایتاً کار به جایی رسید که امروز صحبت از هزاران صندلی خالی مانده در دانشگاه ها به میان می آید.

اگر متفاوت و بعضاً گنگ بودن آمار موجود در زمینه ظرفیت خالی مانده دانشگاه های کشور را نادیده بگیریم، اما نگران کننده بودن آنها را هر گز نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط از آن سوی بام دانشگاه

سقوط از آن سوی بام دانشگاه