مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1393 ساعت 06:422014-11-23اجتماعي

به همت دامپزشکی استان سمنان انجام شد بازآموزی مبارزه با بیماری مشمشه در سمنان


دوره آموزشی بازآموزی مبارزه با بیماری مشمشه به همت دامپزشکی استان سمنان برگزار شد.

- " از سمنان، صبح امروز دوره آموزشی بازآموزی مبارزه با بیماری مشمشه با تدریس یوسف بهیار رییس گروه بهداشت و مدیریت مشمشه و سایر بیماری های هشدار دادنی تک سمی سازمان دامپزشکی کشور در سمنان برگزار شد.

در این دوره آموزشی که در شهرستان های سمنان و شاهرود برگزار شد، 15 نفر از کارشناسان مبارزه با بیماری های دامی استان سمنان شرکت داشتند.

دوره آموزشی مذکور با هدف بازآموزی نحوه تست و قرائت آزمایش بیماری مشمشه در تک سمیان در بخش میدانی آموزش و نحوه مدیریت و جلوگیری از انتقال این بیماری در بخش تئوری آن برگزار شد.

مشمشه بیماری باکتریایی واگیردار و خطرناکی است که بیشتر در تک سمی ها مشاهده می شود؛ این بیماری بسیار کشنده در اسب ها بیشتر دیده شده و از بیماری های مشترک انسان و دام است.

عامل بیماری باکتری گرم منفی غیرمتحرک، فاقد کپسول و بدون اسپور به نام سودوموناس مالیی (Pseudomonas mallei) است که گاهیبورخولدریا مالیی (Burkholderia mallei) نیز نامیده می شود.

انتهای پیام/2249/و10 " دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به همت دامپزشکی استان سمنان انجام شد بازآموزی مبارزه با بیماری مشمشه در سمنان

به همت دامپزشکی استان سمنان انجام شد بازآموزی مبارزه با بیماری مشمشه در سمنان